بنا به گزارش دبیر گروه پژوهش هنر، در راستای دو دسته سند بالادستی، یعنی نقشۀ جامع علم و نقشۀ جامع مهندسی فرهنگ ـ فرهنگی، «نقشۀ جامع پیشرفتشناخت هنر» میتواند در دستور کارگروه اندیشۀ هنر قرار گیرد. این منبع خبری افزود: سوگیری پردازش این نقشه را، نقشۀ جامع اندیشه و دانش پیشرفت معین مینماید. سرفصل عمومی این مباحث در ساختار زیر پیشنهاد میشود:
۱ـ ساختار عمومی نقشۀ جامع اندیشه و دانش هنر با مباحثی چون:
۱ـ۱ـ مدل مفهومی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت ـ الگوی اندیشۀ هنر؛
۱ـ۲ـ رصد گذار به سند چشمانداز بیستساله؛
۱ـ۳ـ نقشۀ جامع اندیشه و دانش هنر در راستای نقشۀ جامع علم؛
۱ـ۴ـ نقشۀ جامع پیشرفتشناخت اندیشه و دانش هنر؛
۱ـ۵ـ اندیشهورزی، نقد و رصد مهندسی فرهنگ ـ مهندسی تحقیق و توسعۀ هنر؛
۱ـ۶ـ اندیشهورزی، نقد و رصد مهندسی فرهنگی ـ مهندسی رویکرد هنرشناخت نظام ج.ا.ا. .
۲ـ نگاشت نهادی الگوی پیشرفتشناخت هنر و هنرشناخت پیشرفت:
۲ـ۱ـ وضعیت امروز پیشرفتشناخت نهادهای آموزش عالی و پژوهش هنر از چشمانداز نقد سند راهبردی نهادهای یادشده، رو به پردازش سند ملی راهبردی پژوهش رشد ـ توسعه، در جهت مشارکتدهی نهادهای مزبور در عهدهداری پروژههای ملی الگوپردازی پیشرفتشناخت هنر و هنرشناخت پیشرفت؛
۲ـ۲ـ سند پیشرفتشناخت توسعۀ راهبردی اندیشه و دانش نظام آموزش عالی (نظام رشتهها و دروس) و تحقیقات راهبردی ـ کاربردی هنر؛
۲ـ۳ـ رفتوشد از نظر (جهانبینی) به اقدامهای راهبردی ـ سیاستی پیشرفتشناخت هنر و هنرشناخت پیشرفت در سطوح حاکمیت (از مبانی به فرایندها و به بستههای سیاستی) و بالعکس و از اسناد بالادستی (و از جمله قانون اساسی) تا اقدامها و بستههای سیاستی موجود، بهمنظور ترسیم دورنمای بدیل برای بازنگری و ارائۀ راهبردهای کلان همسو با سند چشمانداز؛
۲ـ۴ـ ررفتوشد از نقشۀ جامع علم به نقشۀ جامع علمی از چشمانداز جایگاه مقولۀ هنر (بهمنظور تدوین اهداف و راهبردهای بلند و شاخصهای پیشرفت و گذار مستمر و نقد و بررسی مبانی اسناد بالادستی کشور در این عرصه).