12:26 قبل از ظهر
20 اردیبهشت 1403

تفسیر سورۀ حمد

قرآن حکیم، کتاب آموزگار هدایت به رشد، کتاب تجربۀ زیستی هدایت به بالاترین سطح خودتوانمندی عدالت‌بنیاد (یَهدِی لِلّتی هِیَ أقوَم) و تکاپوی در صراط مستقیم با میان‌داری توحید حق است و در همۀ عرصه‌های حیات فردی، اجتماعی و تمدنی، بر بنیان بینش و حکمت عقلانی ـ وحیانی و قابل ترجمه در سنت و الگوی زیستی پایدار (سنت اولیایی ـ اوصیایی) است و این امر تا عالی‌ترین نقطۀ تکاپوی وجودی و استعانت اعتصام به وجود برتر الهی تصویر می‌شود.

سورۀ حمد، بر منوال حضور در هر دورۀ معاصری، اینک و در جهان جدید نیز همچنان حاضر است و با انسان تازه‌ای روبه‌روست که پای به دنیای جدید گذاشته است و تعبیر، تفسیر، توقع و تدبیر تازه‌ای هم از خود و هم از دین دارد. دین الهی، اکنون در برابر این دنیای تازه با مسئله‌های تازه حاضر است و در سکوی پاسخ‌گویی است. زبان انسان معاصری با خدای دین الهی، اکنون می‌تواند با سورۀ حمد ترجمان تازه‌ای بگیرد.

با این رویکرد، درس‌گفتار «بالغ‌ترین آغاز برای زندگی» با تفسیر سورۀ حمد با رویکرد «تفسیر و تدبیر جهان»، «ریشه‌دهی سازوکار پیشرفت در خویش»، «ترسیم سازوکاری روشن از همۀ قرآن کریم»، «سرجمعی معنی‌دار برای همۀ عمر» و «نظریه‌ای در گذر از تناهی استعلایی انسانی به آرمان رشد» در دستور کار گروه پژوهش تفسیری قرار گرفته است.

 

شروع ثبت‌نام: 9 خرداد 1402

زمان شروع دوره: 17 خرداد 1402

چهارشنبه‌ها ساعت 10 به مدت 10 جلسۀ یک‌ساعته

هزینۀ دوره: 500 هزار تومان است که با 40% تخفیف با مبلغ 300 هزار تومان، برای شرکت به‌صورت حضوری و برای شرکت به‌صورت مجازی، با مبلغ 250 هزار تومان، ثبت‌نام انجام می‌پذیرد.

تماس با پشتیبان (و ایتا): 09030743601 از ساعت 12 تا 14

در پایان این دوره برای شرکت‌کنندکان، گواهی حضور در کارگاه صادر می‌شود.