10:03 قبل از ظهر
19 اردیبهشت 1403

جلسۀ مشترک دبیرخانۀ گفتمان انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد)

در آذر ماه امسال، نشست مشترکی با حضور جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول هاجری، دبیر انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزه و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) دربارۀ «گفتمان انقلاب اسلامی» برگزار شد. وی در معرفی طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی گفت: این طرح برای معرفی روشمند، مستمر و مؤثر آثار برتر و فاخر دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه در عرصۀ علوم انسانی ـ اسلامی در چند بعد فعالیت می‌کند. این ابعاد عبارت‌اند از:

  1. ۱. معرفی آثار برتر و مؤلفان آن در قالب مجموعۀ کتاب‌شناخت گفتمان؛
  2. ۲. تأسیس و راه‌اندازی نمایشگاه‌های دوره‌ای، دائم و کتابخانه‌های تخصصی گفتمان در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی؛
  3. ۳. برگزاری سلسله‌نشست‌های گفتمان علمی انقلاب اسلامی با محوریت معرفی نتایج و یافته‌های آثار برتر توسط مؤلفان؛
  4. ۴. معرفی مقالات فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی مؤسسات و مراکز عضو طرح گفتمان، در سایت گفتمان و فصلنامۀ دستاورد.

در این نشست، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) ضمن قدردانی از طرح گفتمان و فعالیت‌های آن، تصریح کرد: آنچه تاکنون صورت گرفته است بیشتر جنبۀ کمی و اداری دارد و نیازمند افزایش جنبۀ کیفی است. گفتمان، سامانه و نشانه‌ای از زیست فرهنگی و یک نظام دانش‌نامه‌ای است که زیربنای آن تولید دانش است.

همچنین این نمایندۀ مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) در دی ماه امسال نیز در شورای هماهنگی نشست‌ها و کرسی‌های گفتمان، در نشست مشترک با سایر نماینده‌های مراکز و مؤسسات شرکت کرد. در نشست مزبور ضمن آشنایی نماینده‌ها با یکدیگر، مصوب شد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست‌های تخصصی آثار تقاضاشده، توسط نماینده‌ها صورت گیرد.