3:06 قبل از ظهر
31 اردیبهشت 1403

طراحی الگوی مدیریت راهبردی فرهنگ ـ فرهنگی

نشست سوم مطالعۀ گروهی طراحی الگوی مدیریت راهبردی فرهنگ ـ فرهنگی برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی اهداف اصلی و فرعی پژوهش، به تعیین سؤال‌های اصلی و فرعی آن نیز پرداخته شد.

احمد آکوچکیان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) هدف اصلی این تحقیق را چنین عنوان کرد: هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگوی اسلامی ایرانی مدیریت راهبردی فرهنگ ـ فرهنگی در راستای طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دکترین ملی تحقیق و توسعه‌‌ای در نظام جمهوری اسلامی است. وی افزود: برای دستیابی به این هدف لازم است تا اهداف فرعی پنج‌گانه‌ای پی گرفته شود:

۱. دستیابی به تصویری فرهنگ‌شناخت از الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت؛

۲. گذار به یکی از سطوح کاربردی نقشۀ جامع علم (نقشۀ جامع اندیشۀ فرهنگ ـ فرهنگی) در نظام جمهوری اسلامی؛

۳. دستیابی به یک مدل مبنا در نظریه‌شناسی آراء فرهنگی رهبران نظام؛

۴. دستیابی به یک مدل مبنا در باز‌‌پردازش نظام دروس رشتۀ مدیریت راهبردی فرهنگ ـ فرهنگی؛

۵. دستیابی به نظریۀ خودویژۀ (اسلامی ـ ایرانی) مهندسی فرهنگ ـ مهندسی فرهنگی، در مرز فارق با نظریات معاصر مدیریت فرهنگ ـ فرهنگی.