رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد)، حجتالاسلاموالمسلمین احمد آکوچکیان، در نشست علمی گروه پژوهشی مبانی نظری و مطالعات مبنا به بررسی فلسفۀ رسانه پرداخت. وی با اشاره به اینکه «اندیشه و مبانی فلسفۀ مضاف در مثل عرصۀ رسانه اندیشههای ناشی از پژوهشهای بنیادین است و برخلاف پژوهشهای کاربردی در ورای زمان جای میگیرند» گفت: «فلسفۀ رسانه» دانشی از قسم ادراکات تجریدی حقیقی بر تارک اندیشههای بنیادی، در تکوین دانش ارتباطات، در فرایند تحققبخشی الگوی پیشرفت است. مفاهیم و واقعیات پیشرفت را بایستی بهواسطۀ گفتمان و به کمک رسانه برساخته نمود. نظریۀ رسانهها در حقیقت نظریۀ گفتمانسازی متفاوتِ اندیشهها و الگوهای متفاوتِ تغییر و پیشرفت است که چیستی و چرایی این گفتمانها بنیان نظریۀ رسانه است. انتقال گزارههای معنادار به جامعۀ هدف میتواند بسترساز یک گفتمان خاص باشد. یک الگوی هنجاری رسانه سامانۀ این گزارههای معنیدار، شیوهها، فرایندها و رویههای ضابطهمند انتقال این گزارههای گفتمان پیشرفت است.