استاد راهبر یکی از پروژههای گروه پژوهش گفتمان و هنر، ضمن بیان این مطلب که ساختار درونی جریان اندیشه در عرصۀ هنر، وصف معرفتشناختی نظام آموزش عالی هنر را برای طراحی نظام مأموریت آن، در دید میگذارد، به لایههای تحلیلی ساختار حکمت هنر اشاره کرد؛ با این بیان که لایههای تحلیلی ساختار حکمت هنر، میتواند در پاسخ به پرسشهای زیر شکل گیرد:
1. آیا در گفتمان برگزیدة زیستی خویش، میتوان پدیدة آشکارگی خودی را انتظار برد؟
2. بنیان معرفتشناختی هنر چیست؟
3. بنیان هستیشناختی ـ انسانشناختی هنر چیست؟
4. نظریۀ برگزیده دربارۀ زیبایی کدام است؟
5. معیار نقد اثر هنری چیست و اساساً مکتب نقد هنری ما چیست؟