در «عصر ارتباطات» و «عصر جامعۀ اطلاعاتی» به سر میبریم و «گفتمانسازی» تلاشی است در جهت همگانیسازی یا عمومیتبخشی به اندیشه و الگوی پیشرفت در فضای زیست اجتماعی به مدد علوم ارتباطات اجتماعی. بنابر گزارش گروه پژوهش گفتمان و هنر، جناب حجتالاسلاموالمسلمین احمد آکوچکیان ضمن اینکه به تحلیل عصر کنونی پرداخت افزود: «ما اینک دریافتهایم که بر بنیان و در راستای اندیشۀ دینشناخت پیشرفتْ نظام فلسفۀ هنجارین رشد ـ توسعه یا فلسفههای مضاف شکل میگیرد که در عرصۀ مدیریت ارتباطات «فلسفۀ رسانه» یکی از این عرصههای تخصصی است. رسانهایسازی اندیشه و گفتمان برگزیدۀ پیشرفت و بهطور خاص گفتمان و فرهنگسازی و تولید دانش عامه در اولین گام نیازمند بازسامانی مبانی فلسفی خویش است.»